Пешо Тарамбуката

 

 

Pesho Tarambukata

Пешо “Тарамбуката”, който свири на улицата, ме спря на връщане от изложбата на Ремис. Поиска ми стотинки. Не му дадох, но го помъкнах към близката дюнерджийница. Тръгна, но на средата на пътя спря и поклати глава:”Ако ще ме храниш, не ми взимай дюнер. Хляб ми купи, моля ти се. Дюнерът ще си го изям сам, а хлябът ще го разделя с другите. И ако може кило картофки мама да ги сготви.” Взех му и бира. Каза, че не пие. Отказа и цигарата. Предложих му той пък сега на свой ред да сподели бирата с някого.
Разреши ми да го снимам и да го цитирам. Много се притесняваше да не му объркам името. Затова го написах внимателно, за да го знаете.

 

( С “Ремис”  Румен Жеков подписва картините си. Известен български художник-авангардист. Живее и работи в Пловдив. Съосновател на арт-група “Ръб”)

Leave a Reply

