Волгин, не се осъзнавай

“Волгин започна да обижда слушателите! Крайно време е да го махаме от БНР.

Петър Кърджилов, доктор по журналистика

 –Какво каза в ефир Волгин?

  • –Каза на една жена, че е глупава. А тя просто си го критикуваше…Волгин и Деконструкция, осъзнайте се…”

Аз не искам Волгин да се осъзнава, а да продължава да я кара както досега. Веднъж написах във Фейсбук  форум, че текстовете на Калина Андролова ще бъдат много по-приятни и полезни ако ги поразтовари от фактология и фразеологична натруфеност. Тя самата ЛИЧНО се намеси във форума и ми каза”Как може да пишете така, какво ще си помислят интелигентните хора за вас?”. И дори през пикселите усетих сълзите на огорчение и изпитах угризение на съвестта. Това угризение си остана  дори и  след като някакъв неин приятел с италианско име ме тормози цяла вечер да ми обяснява колко съм аз тъпа и колко е тя велика. Величието и изобщо не го бях поставила под съмнение. Виж в пришиването на тъпота към самата мен малко се усъмних, но възпитано не го показах. Просто коментирах стил на писане без каквито и да било  обидни епитети. Споделям този ФБ статус на Петър Кърджилов, заедно с част от прилежащата полемика, защото е свързан с нещо много важно според мен. До каква степен сме готови да търпим хора, които използват обществена трибуна, за да налагат от нея личното си виждане. С изненада установих, че точно хора като Волгин и Андролова, които крещят от точно такава трибуна  не са готови да търпят останалите, но аз за разлика от тях съм. Защото идеите на тези двамата на мен лично са ми чужди, но нямам нищо против да ги слушам. Не ми харесва кресливия начин, по който ги налагат, но се примирявам с това, че е поне емоционален. Отвоювали са си медийно пространство и си го запълват както намерят за добре. Не си харесват аудиторията, но не им и хрумва да се лишат от нея.  Убедена съм, че е за добро. Трактовката им на световната философска и политическа мисъл може и да е необективна ( а каква да бъде след като е трактовка?) или дори съмнителна за някои, но колко хора изобщо са чували имената, които те явно познават, защото цитират?  Има какво да се чуе. Освен това успяват да концентрират и отведат част от общественото напрежение към себе си. Или в канавката ако щете. Както и да го погледнете си е майсторлък. И докато на тях им се ще такива като мен да ги няма, аз на драго сърце им пожелавам тях да ги има. И през акъл да не им минава  да се “деконструират”.

Петър Волгин е български журналист, известен с левите си убеждения. Автор е и водещ на предаването “Деконструкция” по БНР. (заглавието е заимствано от френския философ Жак Дерида, развил форма на семиотичен анализ познат като “деконструкция”)

Калина Андролова е жената, с която Волгин живее. Журналистка, известна с това, че е голямата любов на Мартин Карбовски, както и с политическите си анализи, които пише за “Деконструкция”. 

Leave a Reply

